top of page
19197289 [Átalakított]-01.png

Útmutató kezdők számára az

ONLINE
MARKETINGHEZ

Írta: Müller Péter

Bevezetés

Ez az egyik legbővebb és legátfogóbb online marketing útmutató, amit ma megtalálhatsz a neten.

19197004 [Átalakított]-01-01.png

Az online marketing fénysebességgel száguld. Ahhoz, hogy lépést tarts ezzel a sebességgel, szilárd alapokra van szükséged. Józan ítélőképességre, kritikus gondolkodásra, gyors cselekvésre és sok-sok kreativitásra. Azért írtam meg ezt az útmutatót, hogy átadjam neked azokat a szakmai elemeket, amelyek stabil építő kövei lesznek a marketingednek, és segítenek a felszínen maradni egy ilyen agresszív iparágban.

 

Rengeteg útmutató létezik a marketinghez. A tankönyvektől az online videó oktatóanyagokig sok minden közül választhatsz. De úgy éreztem, hogy hiányzik valami – egy útmutató –, amely valójában az alapoktól kezdődik. Hiányzott egy átfogó leírás, ami biztosítja a stratégiai és taktikai tanácsok egészséges egyensúlyát, olyan embereknek, akik a saját szakmájukban kiemelkedően teljesítenek és érdeklődnek a marketing iránt.

 

Az Útmutató kezdők számára az online marketinghez kitölti ezt az űrt.

Miért írtam ezt az útmutatót?

mpr-colors3-01_edited.png

Kinek szól ez az útmutató?

Ezt az útmutatót kezdő marketingesek, tapasztalt vállalkozók, kisvállalkozók, középvezetők és olyan marketing menedzserek számára írtuk, akiknek információ forrásokra van szükségük marketingjük fellendítéséhez. Mindenekelőtt viszont azt szeretnénk, hogy az útmutató elolvasása után, magabiztosan dolgozd ki a marketing stratégiád.

Melyik részt kellene elolvasnod először ebből az útmutatóból?

Ezt az útmutatót úgy terveztem, hogy fejezetről fejezetre olvasd. Minden egyes fejezet a korábbira épül. A marketinget átfogóan kell nézni. Ez az alapköve. Amit a növekedés és rendszerek szempontjából tenned kell, az sokszor szemben áll a kampányokkal. Ha az elejétől a végéig elolvasod ezt az útmutatót, akkor képes leszel a sok kis fogaskereket egy nagy egésszé, egy marketing gépezetté összekovácsolni, aminek a célja pedig nem más, mint a befektetésed megtérülése (ROI).

 

Ezért foglaljuk össze, hogy mivel foglalkozunk ebben az útmutatóban:

1. FEJEZET

LÉZER PONTOSSÁGGAL FÓKUSZÁLJ AZ ÜGYFELEIDRE

Az ügyfeleid és a partnereid jelentik a vállalkozásod lételemét. Köréjük kell felépítened a marketing stratégiádat. A sikeres marketing kampányhoz nélkülözhetetlen, hogy megértsd, mit akarnak az ügyfeleid, ami igen jelentős kihívás lehet, ha változatos célközönséged van. Ebben a fejezetben végigmegyünk (1) azon a folyamaton, ahogy személyes kapcsolatokat építünk fel, nagyságrendekben, és (2) az ügyfélérték kidolgozásán, amelyek bevételt hoznak a vállalatodnak.

2. FEJEZET

KÉSZÍTSD EL A MARKETING RENDSZERED

A középszerű marketing szakemberek kampányokban gondolkoznak. A kiváló marketing szakemberek növekvési rendszerekben. Tanuld meg, hogyan építsd fel a marketing stratégiádat, hogy az nyereséges és fenntartható motorja legyen a márkádnak. A sekélyes márkaépítés napjai már megszűntek. Kiemelkedő eredmények kellenek a szilárd bevétel és a stabil bevételi források eléréséhez.

3. FEJEZET

MESÉLD EL A MÁRKÁD TÖRTÉNETÉT

Amikor az emberek pénzt költenek, az agyuk racionális és érzelmi részével is gondolkoznak. A leghatékonyabb marketing rendszerek mindkettőt vonzzák. A történetmesélés az egyik legerősebb eszköz, amelyet a márkád arra használhat, hogy kapcsolatba lépjen a közönséggel. Ebben a fejezetben végigvezetünk azon, hogyan dolgozd ki és meséld el a márkád történetét.

4. FEJEZET

IRÁNYÍTSD ŐKET AZ OLDALADRA: A FORGALOMNÖVELÉS ALAPJAI

A tiéd lehet a legfantasztikusabb webáruház, blog vagy termék a világon, de ha nem szerzel forgalmat, akkor nem lesz bevételed, és a növekedési stratégiád elbukik. Ez a fejezet bemutatja a leggyakoribb ingyenes és fizetett forgalomszerzési rendszereket, amelyekkel látogatókat vonzhatsz a weboldaladra.

5. FEJEZET

TISZTÍTSD MEG A CSATORNÁT: A KONVERZIÓ OPTIMALIZÁLÁS ALAPJAI

A forgalomszerzés csak a marketing egyenlet fele. Időt kell fektetned abba is, hogy kidolgozz egy stratégiát az eladások növelésére. A konverzió optimalizálása azt jelenti, hogy (1) az alkalmi látogatóidat ügyfelekké, és (2) az első vásárlóidat visszatérő vásárlókká változtatod. Ebben a fejezetben megmutatjuk hogyan csináld.

6. FEJEZET

ÉPÍTS KÖZÖNSÉGET A TARTALOMMARKETINGGEL

A tartalommarketing nem csak a blogolást jelenti. Helyes végrehajtás esetén, a tartalom tartalmaz cikkeket, útmutatókat (mint például ez), webináriumokat és videókat és így tovább. Ez hatalmas növekedési potenciált jelent az üzletednek. Összpontosíts a bizalom felépítésére és a rendkívüli minőségre. De leginkább győződj meg arról, hogy megfelelően méred-e az eredményeket. Tehát, készíts szuper tartalmakat, és persze mérd a megfelelő statisztikákkal. Ez a fejezet megmutatja, hogyan csináld.

7. FEJEZET

TALÁLJ VÁSÁRLÓKAT FIZETETT HIRDETÉSEKKEL

A fizetett marketinggel, már biztosan találkoztál korábban valamilyen formában. A téma további elnevezései között szerepel a Search Engine Marketing (SEM), az online hirdetés, vagy a Pay-per-click (PPC) marketing. A marketing szakemberek, nagyon gyakran használják ezeket a kifejezéseket ugyanannak a folyamatnak a leírására: az online hirdetésekkel megvásárolt forgalom leírására. A vállalkozók gyakran félnek ezektől a technikáktól, mivel pénzbe kerülnek. Ezek nélkül azonban jelentős hátrányba kerülhetsz a versenytársaiddal szemben. Az sem ritka, hogy a vállalatok korlátozott költségvetéssel futtatják a PPC kampányaikat. Miért? Azért, mert mindenképpen megtérülést kell elérniük. Ez a fejezet végigvezet a fizetett hirdetések alapjain.

8. FEJEZET

ERŐSÍTSD A SZEMÉLYES KAPCSOLATAID E-MAIL MARKETINGGEL

Az e-mail marketingnek rossz a hírneve. Miért? Mert a legtöbb esetben a marketing e-mailek általában „spamesek”. Viszont megfelelően kivitelezve, az e-mail marketing egy hihetetlenül hatékony eszköz lehet. A trükk az, hogy az emberi kapcsolatok legyenek az elsődlegesek az eladások előtt. Legyen egyensúlyban az e-mailek automatizálása a személyességgel. Ez a fejezet megmutatja, hogyan csináld.

9. FEJEZET

NÖVELD AZ ELADÁSAIDAT PARTNERPROGRAM MARKETINGGEL

Kissé hihetetlennek tűnik, hogy az internetet már több évtizede használjuk. A partnerprogram (affiliate) marketing, az online marketing kezdete óta jelen van a marketing világában. Kiváló megoldás a kockázatkerülő vállalkozások számára, vagy azoknak, akik nem rendelkeznek magas marketing költségvetéssel. Használd a partnerprogram marketinget új bevételi források szerzéséhez, az e-kereskedelemben, vagy a B2B (business to business) vállalkozásokhoz.

10. FEJEZET

TALÁLJANAK RÁD
A SEO SEGÍTSÉGÉVEL

A keresőmotorok hatékony csatornát jelentenek ahhoz, hogy kapcsolatba lépj az új közönséggel. A Google, a Bing és a hasonló vállalatok, arra törekszenek, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt kapják az ügyfeleik. Az erős SEO (keresőoptimalizálás) stratégia első lépése az, hogy a weboldalad tartalma és a termékeid a lehető legjobbak legyenek. A második lépés az, hogy erről a fantasztikus felhasználói élményről szóló információkat, továbbítsd a keresőmotorok számára, hogy a megfelelő helyre sorolják a weboldalad. A SEO versenyképes, de páran fekete mágiaként gondolnak rá. Ebben a fejezetben megmutatom, hogyan kezdj hozzá.

11. FEJEZET

Csinálj hírverést a PR-al

Elindítottál egy elképesztően jó terméket, vagy szolgáltatást. Most mi legyen? Hírverést kell neki csinálnod! A jól elvégzett PR (közönségkapcsolat) sokkal hatékonyabb és kevésbé költséges lehet, mint a fizetett hirdetések! Attól függően, hogy egy népszerű céggel szeretnéd elvégeztetni ezt a feladatot, vagy egy nagyszerű tanácsadóval, meg kell bizonyosodnod afelől, hogy mit is akarsz elérni és milyen mértékű ROI-t várhatsz. A kapcsolataid adják a PR szívét és lelkét. Ebből a leckéből megtanulhatod, hogyan összpontosíts a tényleges és mérhető eredményekre a mellébeszélés helyett.

12. FEJEZET

INDÍTSD EL A
KÖZÖSSÉGI STRATÉGIÁD

Nem elég, ha a közösségi média stratégiád csak a Facebook profilodból vagy Instagram fiókodból áll. Helyes stratégia esetén, a közösségi média hatékony az ügyfelek elkötelezésére, és a weboldaladra irányíthatod vele a forgalmat. Nagyon könnyű belejönni a posztolásba és minden közösségi oldalon létrehozni egy profilt. Ez a rossz megközelítés. Ehelyett összpontosíts egy-két kulcsfontosságú csatornára, ahol a mondandód biztosan eléri az ügyfeleket és a vásárlókat. Ebben a fejezetben megmutatjuk, hogyan dönts.

13. FEJEZET

GYORS MEGJEGYZÉS A MOBILHOZ

A legtöbb vállalkozás weboldala nincs megfelelően mobilra optimalizálva. Ez nagy probléma. Most már platformok közötti világban élünk. A mobilok és a tabletek átveszik az uralmat. Ha nem optimalizálod a tartalmadat a mobil látogatóhoz, nagy a valószínűsége, hogy rengeteg bevételtől esel el. Ismerd meg, hogyan dolgozd ki az adatközpontú mobil megközelítést. Ez az útmutató megtanít a lépésekre.

14. FEJEZET

ELVARRATLAN SZÁLAK:
A KÖZÖSSÉG EREJE

Az online marketingben az egyik legjobb dolog a csodás közösség. Bármikor több ezer okos ember áll rendelkezésedre, akikkel megoszthatod az ötleteidet és akikkel együttműködhetsz. A végére szeretnék mutatni neked pár példát, hogyan sikerült ezt használva, különböző üzletek esetén kiemelkedő eredményt elérnünk a marketinggel. Mi lehetne jobb módja az útmutató lezárásának, mint hogy példákkal mutatjuk meg, hogy mit lehet ezzel elérni?

bottom of page